Dolnośląskie Społeczne Muzeum Kolejnictwa, choć posiada największą w Europie kolekcję zabytkowych wagonów towarowych - nie posiada swojej siedziby. Problemem jest publiczna ekspozycja bogatych zbiorów polskiej kolei, które znajdują się w muzeum. Aktualnie rozproszone po różnych lokalizacjach, każdego dnia zabytki są narażone na działania wandali i powolne niszczenie. Nie ma także możliwości zwiedzania ich przez turystów i mieszkańców naszego miasta oraz okolic. Ponadto wynajem torów w tymczasowych miejscach dla naszego taboru generuje znaczne koszty, co ogranicza naszą działalność.
Idealnym miejscem ekspozycji zabytkowego taboru będzie dawna grupa torów służąca do obrządzania parowozów - grupa torów X, która od 30 lat nie jest użytkowania przez kolej. Prosimy Państwa o poparcie naszego pomysłu utworzenia siedziby Dolnośląskiego Społecznego Muzeum Kolejnictwa na terenie historycznej, dziś opuszczonej, grupie torów (tzw. Grupy X) znajdującej się we Wrocławiu przy ul. Paczkowskiej. Znajduje się ona w bezpośrednim sąsiedztwie Parku Henrykowskiego i wraz z nim tworzyć będzie unikatową tkankę służącą rekreacji.
Jest to historyczne miejsce, które jest wyposażone w urządzenia do obrządzania parowozów pracujących w dawnych latach na terenie stacji Wrocław Główny.
Planowane zaplecze techniczne oraz "żywe muzeum kolei" w ramach Dolnośląskiego Społecznego Muzeum Kolejnictwa.